Resultaten

Wat leren leerlingen op onze school en wat gaat een leerling doen nadat zijn of haar tijd bij ons op school erop zit? Er zijn verschillende mogelijkheden.

Basisvaardigheden

Burgerschap is een belangrijk vak om later zo goed mogelijk mee te kunnen doen. Daarom besteden we er veel aandacht aan.

Waar kunnen onze leerlingen na school naartoe?

Voor onze leerlingen zijn er verschillende uitstroommogelijkheden. Gezien de snelle doorstroom is er een hoge mate van tussentijds uitstroom binnen de residentiele trajecten. Deze uitstroom is niet altijd goed te plannen door de grilligheid binnen de jeugdzorg.

• Vanuit de meeste trajecten is er uitstroom naar Arbeid met ondersteuning of arbeid.
  • Een deel stroomt uit binnen dagbesteding met of zonder een Wajong regeling. In veel geval is er een registratie doelgroep register van toepassing.
  • Vanuit onze symbiose samenwerking met het ROC, Entree is er een kleine uitstroom te noteren naar een NIV2 opleiding.
  • Dit schooljaar is de route praktijkleren in samenwerking met werkbedrijf van de gemeente een nieuwe optie.
  • Het is in een enkel geval gelukt om uit te stromen naar praktijk onderwijs of de school van herkomst.
  • 70% van onze leerlingen stroomt uit naar arbeid.
  • 15% van onze leerlingen stroomde uit naar dagbesteding.
  • Onze ontwikkelingsperspectiefplannen (OPP’s) kloppen voor 80% van onze leerlingen. Elke leerling heeft een OPP.

Bestendiging

Door de hoge doorstroom is de bestendiging een hele klus om in kaart te brengen, De AVG richtlijnen zijn voor school veelal een reden om gegevens niet te delen. We streven ernaar 75% van de leerlingen te besteding op basis van de traject planning en het perspectief. Vanuit de opgehaalde gegevens met kanttekening zoals hierboven beschreven, blijkt dat dit voor 60% gelukt is.

Waar gingen onze leerlingen na school naartoe?

• Gedurende het hele schooljaar stromen leerlingen in en uit, dit heeft te maken met de jeugdzorgbestendiging.
  • Er is minimale uitstroom naar diploma gericht VSO of regulier onderwijs. Er is vooral uitstroom naar arbeid of arbeid met ondersteuning.
  • Van onze leerlingen is 10% uitgestroomd in diploma gericht onderwijs, vooral MBO.
  • Er is een samenwerking met het praktijk onderwijs voor leerlingen die daar instromen.

Kwamen onze leerlingen op de juiste plek?

Er is veel tijd en aandacht voor het vinden van een geschikt uitstroom perspectief. We bereiden onze leerlingen zo goed mogelijk voor op hun uitstroom. De uitstroom zelf is door de regelmatige in- en door stroom zeer wisselend. De gestelde perspectieven in het OPP zijn passend voor meer dan 75% van onze leerlingen. Dit is conform verwachting en passend bij de leerlingen die in een instelling verblijven met een complexe hulpvraag.

Onze doelen

Als school leren we ook. We willen ons onderwijs steeds blijven verbeteren. Elk jaar stellen we onszelf doelen. Hier lees je wat we vorig jaar bereikten en wat we komend jaar willen bereiken.

Doelen